vrijdag 11 oktober 2019

Dag 13, 3 oktober 2019: Lincoln NH – North Conway NH – Albany NH (52 mijl)

Als we wakker worden zien we aan de overkant van het motel dat de zon alweer schijnt. Mooie dag verwachten we. Bijzonder dat we in de weerverwachting nogal eens regen of bewolking in het vooruitzicht krijgen, terwijl de dag zelf dan droog en soms ook zonnig blijkt te zijn. Vandaag wordt ook zo’n dag.
We ontbijten vandaag, net als gisteren, in de Sunny Day Diner, vlak bij onze slaapplek. We zitten dit keer aan de counter van deze all American diner. Het eten is weer prima en met en gevuld buikje gaan we op pad. Voor vandaag staat de Kancamagus highway op het programma. Een mooie scenic way tussen Lincoln en Conway. Overal is de foliage goed te zien, de bladeren kleuren van heldergeel tot donkerrood en met het zonnetje erop wordt alles nog mooier. Onderweg maken we de nodige stops bij de uitzichtpunten, die we gisteren ook deels al deden en we hopen dat het zonlicht nog een extra dimensie geeft aan de kleuren. Dat is niet helemaal het geval, maar ondanks dat genieten we volop van deze bijzondere ervaring.

Op het tweede deel van de Kancamagus highway, na de bypass naar Bartlett, komen we op de plaatsen waar vorig jaar mensen in het water zwommen. Met de kou van vandaag komt niemand zelfs maar op het idee om dat te proberen. De buitentemperatuur ligt onder de 10 C en de temperatuur van het water willen we niet proberen.

We zijn op tijd in North Conway en we bezoeken alvast de Outlett om ideeën op te doen. We besluiten eerst even bij Starbucks van een koffie te genieten en wat elektrische apparatuur weer op te laden. De Outlet is verspreid over verschillende terreinen en we bezoeken vandaag een van de drie delen van de Outlett. Bij Michael Kors wacht ons een kleine deceptie. Hadden we eerder gezien dat de sale 70% korting bedroeg, waarna je nog eens 20% extra korting kreeg over het resterende bedrag, hier is de korting “slechts” 60%, zonder extra’s. En we hadden juist tot New Hampshire gewacht om een bijzonder tasje te kopen omdat ze daar geen sales tax hebben en in de andere omringende staten wel. Wijze les: soms moet je kopen wat je leuk vindt op het moment dat de kans zich voordoet. Misschien komen we de beoogde tas later ook nog een keer tegen. We hebben nog een paar dagen te gaan en ook nog een paar Outlets te bezoeken. We oriënteren ons ook nog even op en nieuwe iPad bij de Walmart, die nog even stunten met de iPad (6th generation), omdat de nieuwe 7th generation er zit aan te komen. Als we morgen nog wat gaan shoppen, komen we hier wel terug. We gaan op weg naar onze bijzondere overnachtingsplek van vandaag.

Een Glamping met de naam Huttonia, waar we een Canadian Tent hebben gereserveerd. Het complex bestaat 2 jaar en alles ziet er spic en span uit. We hebben een grote, vijfpersoonstent, met een royaal leefgedeelte en een flinke luifel waaronder je kan zitten. We besluiten een bundel hout te kopen voor in de fire pit en even later zitten we met een drankje op onze veranda te genieten van ons flink knetterende houtvuur.

Doet gezellig aan, het enige nadeel is dat de wind alle kanten op waait en we dus met enige regelmaat een ander plek moeten zoeken om niet meegerookt te worden. Het wordt flink koud en we besluiten ons verblijf binnen voort te zetten. We kunnen nergens een verwarming ontdekken en dan is zo’n tent met zijn tweetjes toch wel fris. We kruipen vroeg onder de wol en gebruiken alle aanwezige dekbedden als dekentje voor ons. Op die manier wordt het niet koud en terwijl het buiten flink begint te regenen, blijven wij in ieder geval lekker droog.