vrijdag 11 oktober 2019

De voorbereidingen: op naar de vakantie

De vakantie komt rap dichterbij en dus tijd om wat aan voorbereiding te doen. We zijn vorig jaar ook in de gebied op vakantie geweest wat het allemaal wat makkelijker maakt.

Vliegtickets van British Airways hadden we al een tijdje en de auto (een RAV4 of gelijkwaardig) was ook al vastgelegd via Autohuur America. De Esta's hebben we gelukkig ook weer binnen, waarbij we merken dat immigration steeds meer van je wil weten. Niet alleen de namen van je ouders, ook van de werkgever is naam, adres en telefoonnummer noodzakelijk (zouden ze die echt gaan bellen?).
Dan de planning van het rondje dat we willen maken. We beginnen in Boston. Vorig jaar waren we een paar dagen op Cape Cod en dat beviel ons uitstekend. Hoewel het toen bijna heel de vakantie droog was, hadden we net bij Cape Cod ook een dagje slecht weer en als we zeggen slecht weer, het kwam met bakken uit de hemel. Vooral de dag dat we in Provincetown waren, regende het pijpenstelen en konden we dit kunstenaarsdorp nauwelijks bekijken. Dit jaar willen we opnieuw een poging wagen, maar dan zonder regen. Vorig jaar ook geen tijd om naar Martha's Vineyard te gaan terwijl we zagen dat veel toeristen er een dagje of een paar dagen heen gingen met de boot vanuit Hyannis. Martha's Vineyard is een eilandje van 226 vierkante kilometer met 15.000 bewoners voor de kust van Cape Cod. Een eilandje dat zeer geliefd is bij New Yorkers en Bostonians om vakantie te vieren. Ook de Kennedy's, de Clinton's en de Obama's waren er graag geziene gasten.

Lijkt ons dus ook wel iets. Staat dus op de planning voor dit jaar. Omdat we geen risico willen nemen dat we er niet heen kunnen, hebben we alvast een ferry gereserveerd en een AirBnB geregeld. Dan vervolgen we onze reis naar de Berkshire en de Green Mountains waar als het goed is de verkleuring van de bladeren dan begonnen is. De White Mountains staat ook in de planning evenals Acadia National Park. Vorig jaar hadden we ons wat op de afstanden in de White Mountains verkeken. Er was zoveel te zien op de Kancamagus Highway, dat we aan het einde van de dag maar een deel van de geplande route hadden gedaan. Kwam ook wel een beetje doordat we 's ochtends eerst in de outlet waren gaan shoppen. De Kancamagus Highway is een van de plaatsen waar je de fall foliage heel goed kan zien, dus dat beloofd veel goeds. Dit jaar hopen we ook tijd te hebben om de Flume Gorge te bezoeken. En vanaf Acadia National Park terug langs de kust naar Boston waarbij we op de weg naar Boston even willen aanleggen in Cape Neddick en Ogunquit. En natuurlijk gaan we regelmatig lobster eten die verbonden is met dit gebied. Mooi rondje dus, wat goed te doen is in de drie weken die we voor deze vakantie gepland hebben. We hebben weer niets te klagen.

Zo komt het rondje er ongeveer uit te zien.